Ευσεβείς πόθοι; Ενημέρωση Ντεμίρ για την εξέλιξη των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων

0
22

Μοιραστείτε το άρθρο

Ο επικεφαλής της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB) Ισμαήλ Ντεμίρ μίλησε στις 7 Μαΐου για την κρίση του κορωνοϊού και τις εξελίξεις στα κυριότερα εξοπλιστικά προγράμματα, ιδιαίτερα αυτά που εμπλέκονται τουρκικές εταιρείες.

Αναφερόμενος στον κορωνοϊό, ο Ντεμίρ εγκωμίασε τη βοήθεια της τουρκικής βιομηχανίας στον τομέα υγείας και σημείωσε πως όσες εταιρείες ασχολούνται με την άμυνα δεν θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις. Αντίθετα, η κρίση θα επηρεάσει τις εταιρείες που παράγουν υλικά για την εμπορική αεροπορία. Οι παραδόσεις συστημάτων συνεχίζονται, εκτός από περιπτώσεις όπου παρατηρούνται μικρά προβλήματα σε υλικά από το εξωτερικό.

Ο ίδιος ζήτησε περισσότερα κονδύλια για τα «εθνικά προγράμματα», όπως το άρμα μάχης Altay, τους κινητήρες ελικοπτέρων και το μαχητικό που θα προκύψει από το πρόγραμμα TF-X. Στην περίπτωση του Altay, ο Ντεμίρ υποστήριξε ότι λύθηκε το πρόβλημα του κινητήρα, χωρίς να ανακοινώνει με ποια χώρα η Τουρκία συνεργάζεται στο θέμα. Παρόλα αυτά, επανέλαβε πως υπάρχει σχέδιο β’ και σχέδιο γ’, αν κάτι πάει στραβά.

Για τα ναυτικά προγράμματα, ο Ντεμίρ επανέλαβε ότι η «Γαλάζια Πατρίδα» είναι τώρα σημαντική, έτσι, δίνεται περισσότερο βαρύτητα στο Τουρκικό Ναυτικό. Τα προγράμματα των υποβρυχίων συνεχίζονται, ενώ υπάρχουν προγράμματα για μη επανδρωμένα ναυτικά συστήματα (USV, UUV). Στόχος είναι στις φρεγάτες «I» να τοποθετηθούν εγχώρια οπλικά συστήματα και υπάρχει προτίμηση σε τουρκικό VLS, ιδιαίτερα σε τρείς φρεγάτες «Ι» και τις TF-2000. Στην πρώτη φρεγάτα «I» θα τοποθετηθούν μόνο εγχώριο CIWS Gokdeniz και πύραυλοι κατά πλοίων Atmaca. Ο Ντεμίρ αναφέρθηκε για πρώτη φορά στον πύραυλο Gezgin, που αφορά πιθανόν πύραυλο cruise. Συνεχίζονται τα προγράμματα τορπιλών και ο Atmaca θα τεθεί σύντομα σε μαζική παραγωγή. Σχετικά με τα LHD, δεν υπάρχει ακόμα αίτημα για το δεύτερο πλοίο, «TCG Trakya», και εξετάζεται η αξιοποίηση drones από πλοία.

Αναφορικά με τα προγράμματα της αεροπορίας, ο Ντεμίρ δήλωσε ότι τουρκικές εταιρείες συνεχίζουν να παράγουν εξαρτήματα για το μαχητικό F-35. Η Τουρκία επιθυμεί οι ΗΠΑ να επανεξετάσουν την απόφαση για την τουρκική βιομηχανία, αλλά δεν είναι εύκολο. Ο Ντεμίρ επανέλαβε πως η Τουρκία είναι πιστή στο πρόγραμμα του μαχητικού και ξεκαθάρισε πως η υποστήριξη του Α/Α συστήματος S-400 θα γίνεται μόνο από τουρκικές εταιρείες. Όλες οι διαδικασίες γύρω από το περιφερειακό κέντρο υποστήριξης κινητήρων F135 έχουν διακοπεί.

Για το TF-Χ θα χρησιμοποιηθεί αρχικά ο κινητήρας F110, ενώ ο τελικός κινητήρας θα είναι εγχώριος. Δεν υπάρχει πρόβλημα με την αγορά F110 και 5-6 κινητήρες έχουν ήδη αποκτηθεί. Για το μαχητικό F-16 υπάρχει ένα πρόγραμμα για ραντάρ AESA και δομικός εκσυγχρονισμός θα γίνει από την TAI. Υπάρχουν μελέτες για την παράταση του βίου των F-4, αν και δεν έχει ζητηθεί. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μεταγωγικών C-130 συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται η πρόοδος στο εγχώριο εκπαιδευτικό Hurjet.

Ο Ντεμίρ έδωσε ειδική έμφαση στα προγράμματα Α/Α Άμυνας. Οι παραδόσεις του εγχώριου φορητού Α/Α βλήματος θα αρχίσουν σύντομα. Δίνεται έμφαση στο Hisar-O, για την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του οποίου απομένουν μόνο κάποια σημεία. Οι εμπειρίες από τα Α/Α συστήματα Hisar-A/O θα περάσουν στο πρόγραμμα Siper. Με την Eurosam υπάρχουν πρόοδοι, αν και υπήρχαν κάποια εμπόδια από τη Γαλλία. Υπάρχει, τέλος, πρόθεση για την ανάπτυξη συστήματος ραντάρ μεγάλης εμβέλειας.

Με την τουρκική οικονομία ωστόσο να πνέει τα λοίσθια, είναι αμφίβολο κατά πόσο το φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Τουρκίας δεν θα μείνει μόνο στα χαρτιά.

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com