Λευκορωσία: Ερωτηματικά για τα Su-30SM, αλλά όχι και ότι θέλει… F-16…

0
58

Μοιραστείτε το άρθρο

Αν και πολλά (fake news, άφθονα σε ελληνικούς ιστότοπους) γράφηκαν τελευταία για την… “κρυφή επιθυμία” της Λευκορωσίας να αποκτήσει F-16, η πραγματικότητα είναι, ως συνήθως διαφορετική και ακολουθεί παρακάτω:

Θεωρούνται από τα βαρύτερα μαχητικά που πετούν στην Ευρώπη –ισχυρά και με εντυπωσιακές δυνατότητες. Τον Νοέμβριο άρχισαν ήδη να παραδίδονται τα πρώτα από τα 12 μαχητικά του τύπου που αγοράσθηκαν όμως στην Λευκορωσία σκέφτονται τώρα μήπως θα ήταν καλύτερα να έπαιρναν… κάποιο άλλο αεροπλάνο.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Lenta.ru, ειδικοί αναλυτές διατυπώνουν επιφυλάξεις εάν η επιλογή του Su-30CM (κωδ. ΝΑΤΟ Flanker-H) ήταν η καταλληλότερη για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου στόλου των MiG-29 που υπηρετούν ακόμη. Οι επιφυλάξεις τους εστιάζονται στον κύκλο ζωής του αεροσκάφους και δη στο κόστος υποστήριξης.

Το κόστος λειτουργίας και υποστήριξης του τύπου για ένα προσδόκιμο επιχειρησιακής ζωής 35 ετών είναι 2 με 2,5 φορές μεγαλύτερο του κόστους αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι η συντήρηση κάθε Su-30SM της Λευκορωσίας θα κοστίσει 100-125 εκατομμύρια δολάρια, εκτιμά ο Αντρέι Παρότνικοφ του BelarusSecurityBlog.

«Συνυπολογίζοντας το κόστος του αεροσκάφους (περίπου 50 εκατ. δολάρια) και την συντήρηση/εκσυγχρονισμό του, μας κάνει 185 με 210 εκατ. δολάρια για κάθε ένα από αυτά την επόμενη 35ετία! Η Μοίρα (12 α/φη) θα κοστίσει αντίστοιχα από 2,22 δισ. έως 2,52 δισ. δολάρια. Δεν είναι και λίγα» λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα είναι πιο ακριβά από τα αμερικανικά F-16, προσθέτει.

Οι κατευθυνόμενης ώσης τουρμποφάν AL-31FP είναι ένας ακόμη λόγος σκεπτικισμού. Εκτιμάται ότι ένα Flanker-H θα «φάει» τρία ζεύγη κινητήρων κατά την διάρκεια του κύκλου ζωής του, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με τους οποίους παραδίδεται. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι «οι σοβιετικοί/ρωσικοί κινητήρες είναι υποδεέστεροι των αντίστοιχων δυτικών όχι μόνον ως προς την οικονομία καυσίμου αλλά και ως προς τον απαιτούμενο χρόνο μεταξύ επιθεωρήσεων-επισκευών και την διάρκεια ζωής τους» επισημαίνουν ειδικοί.

«Η πολωνική Αεροπορία επιχειρεί παράλληλα με δικινητήρια MiG-29 και μονοκινητήρια F-16. Εικάζεται ότι τα αμερικανικής προέλευσης μαχητικά θα πετάξουν 35 χρόνια με τον ίδιο κινητήρα με τον οποίο εφοδιάσθηκαν αρχικά. Αυτό δεν ισχύει με το MiG-29 αφού το ίδιο διάστημα πρέπει να αλλάξει οκτώ κινητήρες» εξηγεί ο Παρότνικοφ.

Βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη το 2017, η Λευκορωσία θα παραλάβει συνολικά δώδεκα μαχητικά πολλαπλού ρόλου Su-30SM από την JSC Irkut Corporation με ρυθμό παράδοσης τέσσερα αεροσκάφη ετησίως. Αποτελώντας εξέλιξη του Su-30MK, το 4+ γενιάς Flanker-H διαθέτει επιχειρησιακή εμβέλεια 1.500 χλμ και δυνατότητα πτήσης 3,5 ωρών χωρίς ανεφοδιασμό.

Σήμερα η μικρή Αεροπορία της Λευκορωσίας βασίζεται σε δύο Μοίρες εξοπλισμένες με MiG-29 και δύο που επιχειρούν με Su-25. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα 21 μαχητικά Su-27 που είχε προμηθευτεί από την Ρωσία βρίσκονται πλέον σε εναπόθεση.

Περισσότερα για την Αεροπορία της Λευκορωσίας θα υπάρχει σε ειδικό αφιέρωμα στο τεύχος ΠΤΗΣΗ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com