Με μόνο 60 χρόνια καθυστέρηση: Η USAF παραγγέλνει επιτέλους νέους κινητήρες για τα Β-52 της…

0
9

Μοιραστείτε το άρθρο

Η αμερικανική Αεροπορία εξέδωσε στις 19 Μαΐου αίτημά για προτάσεις (RFP) σχετικά με το Πρόγραμμα Αντικατάστασης Εμπορικού Κινητήρα B-52, ζητώντας απαντήσεις έως τον Ιούλιο και αναμένεται ανάθεση συμβολαίου τον Ιούνιο του 2021.

Η GE Aviation, η Pratt & Whitney και η Rolls-Royce δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία.

Ο κλάδος στο αίτημά του επιβεβαίωσε ότι θέλει να αγοράσει συνολικά 608 κινητήρες για να τους εγκαταστήσει εξοπλίσει 76 B-52, καθένα από τους οποία διαθέτει οκτώ κινητήρες που είναι τοποθετημένοι από δύο σε τέσσερα διπλά ατρακτίδια.

Για λόγους ανάπτυξης πρωτότυπου δοκιμών, η USAF θα ξεκινήσει την παραγωγή με 20 κινητήρες – 16 για δύο αεροσκάφη συν τέσσερεις για ανταλλακτικά. Το πρώτο συμβόλαιο θα είναι απεριόριστης παράδοσης / αόριστης ποσότητας, με μοντέλα παραγωγής που θα παραδίδονται έως το 2037. Το B-52 αναμένεται να παραμείνει σε υπηρεσία έως το 2050.

Το γραφείο του προγράμματος αξιολογεί τον «σημαντικό κίνδυνο» στην «ενσωμάτωση εμπορικών κινητήρων τεχνολογίας τρέχουσας τεχνολογίας σε αεροσκάφη B-52 κατασκευής της δεκαετίας του 1950», σύμφωνα με τα δικαιολογητικά έγγραφα.

Σ’ αυτά επισημαίνεται ότι οι General Electric, Pratt & Whitney  και Rolls Royce είναι πιθανό να πληρούν τις απαιτήσεις του κλάδου. Δύο άλλες εταιρείες – τα ονόματά τους δεν αναφέρονται στα έγγραφα – “δεν υπέβαλαν βιώσιμη λύση” για την απαίτηση.

Η Πολεμική Αεροπορία θέλει εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 30 τοις εκατό στους νέους αεροκινητήρες έναντι των υπαρχόντων κινητήρων Pratt & Whitney TF33 που χρησιμοποιούνται, και αξιοπιστία τέτοια έτσι ώστε οι κινητήρες να μην χρειάζεται ποτέ να βγουν από το B-52 για συντήρηση κατά την υπόλοιπη διάρκεια ζωής του βομβαρδιστικού.

Αυτό με τη σειρά του θα μειώσει απότομα ή θα εξαλείψει τελείως την ανάγκη αποθήκευσης μεγάλων ποσοτήτων ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα περαιτέρω εξοικονόμηση. Η Αεροπορία έχει δηλώσει ότι αναμένει ότι η εξοικονόμηση καυσίμων από μόνη της θα κάνει απόσβεση για το κόστος του προγράμματος αντικατάστασης κινητήρων, το οποίο θα οδηγήσει επίσης σε μείωση και του αριθμού των τεχνικών συντήρησης που απαιτεί το κάθε αεροσκάφος. Με την καλύτερη απόδοση κατανάλωσης καυσίμου, η USAF αναζητά επίσης αύξηση της ακτίνας δράσης έως και 40%.

Η αντικατάσταση των κινητήρων θα είναι το επίκεντρο μιας συνολικής ανανέωσης της τεχνολογίας των B-52 που θα περιλαμβάνει επίσης νέα ραντάρ, βελτιώσεις συνδεσιμότητας και πιστοποίηση για νέα όπλα, όπως υπερηχητικούς πυραύλους. Η Boeing, ο αρχικός κατασκευαστής του B-52, θα χειριστεί την ολοκλήρωση των νέων κινητήρων.

Η Rolls-Royce προσφέρει τον κινητήρα F130, μια παραλλαγή του εμπορικού BR725, για το πρόγραμμα, σημειώνοντας ότι «βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία στο στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας», όπως ανέφερε σε ανακοίνωση ο ανώτερος αντιπρόεδρος της εταιρείας Craig McVay. Η εμπορική έκδοση του κινητήρα είναι εγκατεστημένη σε αεροσκάφη E-11 και C-37: «Εάν η Rolls-Royce κερδίσει τον διαγωνισμό, οι κινητήρες F130 για το B-52 θα σχεδιάζονταν ψηφιακά, κατασκευάζονταν, συναρμολογούνταν και θα υποστηρίζονταν στις εγκαταστάσεις μας στην Ινδιανάπολη».

Η General Electric προσφέρει τους κινητήρες CF34-10 και Passport, που κι οι δυο ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Αεροπορίας. Ο CF34-10 έχει το καλύτερο ιστορικό για το χρόνο χρήσης άνευ συντήρησης που απαιτεί η USAF και έχει το χαμηλότερο κόστος χρήσης από οποιοδήποτε κινητήρα στον ανταγωνισμό. Ο δε Passport προσφέρει τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου από οποιοδήποτε κινητήρα στην κατηγορία του για μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και ακτίνα δράσης σύμφωνα με η εταιρεία.

Η GE υπερθεματίζει επίσης ότι έχει τρέξει περισσότερα προγράμματα αντικατάστασης κινητήρων από κάθε άλλη εταιρεία, σημειώνοντας τα αντίστοιχα προγράμματα για τα αεροσκάφη KC-135, C-5 και U-2, προσθέτοντας ότι παρέχει κινητήρες για τα βομβαρδιστικά B-1 και B-2.

Τέλος, ο Chris Johnson, ανώτερο στέλεχος της Pratt & Whitney δήλωσε ότι η εταιρεία είναι «ενθουσιασμένη που προσφέρει το βραβευμένο κινητήρα PW800 για τον διαγωνισμό B-52 CERP». Ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει «κορυφαία αξιοπιστία στον κλάδο, ισχυρή υποδομή συντήρησης και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου».

Ο Johnson τόνισε ότι η εταιρεία του έχει ένα ισχυρό πλεονέκτημα λόγω της «μοναδικής» πολυετούς εμπειρίας της στην παροχή κι υποστήριξη κινητήρων για το B-52 και «με την τεχνογνωσία της να ενσωματώνει εμπορικούς κινητήρες σε στρατιωτικές εφαρμογές».

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com