Ν. Κορέα: Σύντομα η επιλογή του ελικοπτέρου αμφιβίας εφόδου

0
14

Μοιραστείτε το άρθρο

Πηγές κοντά στο υπουργείο Αμύνης της Νοτίου Κορέας αποκάλυψαν πως η κορεατική Υπηρεσία Αμυντικής Ανάπτυξης είναι κοντά στην επιλογή του τελικού τύπου ελικοπτέρου Αμφιβίας Εφόδου για το Σώμα Πεζοναυτών. Το τελευταίο είναι ένα από κύρια προγράμματα αναδιάρθωσης του Σώματος ώστε να μετατραπεί σε μια ευέλικτη και αποτελεσματική δύναμη ταχείας αντίδρασης, ικανή να αναλάβει την υπεράσπιση νησιών και να εξαπολύσει επιχειρήσεις αμφίβιας εφόδου όπου χρειαστεί.

Οι Πεζοναύτες της Νότιας Κορέας αναζητουν επιθετικά ελικόπτερα…

Το πρόγραμμα του ελικοπτέρου καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια. Οι πεζοναύτες της Ν.Κορέας δεν διέθεταν ως τώρα δικά τους ελικόπτερα αλλά βασίζονταν στα ελικόπτερα του ναυτικού ή του στρατού για την διεξαγωγή επιχειρήσεων από αέρος. Αυτό όμως σύντομα θα αλλάξει καθώς η ηγεσία αποφάσισε την μετατροπή τους σε αποσπάσματα αμφίβιας αεραποβατικής εφόδου εξοπλίζοντάς τους με μεταγωγικά και ελικόπτερα κρούσης.

Εδώ ακριβώς βρίσκεται το ζήτημα της εμπλοκής του προγράμματος. Σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η ομοιομορφία στην εκπαίδευση και τεχνική υποστήριξη, το υπουργείο έχει αφήσει να εννοηθεί πως θα επιθυμούσε το μεταγωγικό και επιθετικό ελικόπτερα να μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, αντικατοπτρίζοντας το αντίστοιχο διώνυμο των Αμερικανών Πεζοναυτών με το πρόγραμμα Η-1. Το τελευταίο συνδυάζει το επιθετικό ελικόπτερο ΑΗ-1Ζ Viper και το μεταγωγικό UH-1Y Venom, που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη καθώς έλκουν την καταγωγή τους από το UH-1 Huey.

Τα πρώτα MUH-1 παρέλαβαν οι Πεζοναύτες της Ν. Κορέας (βίντεο)

Η κορεατική ηγεσία θα ήθελε να δει το ίδιο αλλά με το εγχώριας ανάπτυξης ελικόπτερο KUH-1 Surion. To ελικόπτερο αποτελεί ανάπτυξη της Korean Aerospace industries σε συνεργασία με την Eurocopter και κρατικά ινστιτούτα της Κορέας. Το μέσο μεταγωγικό ελικόπτερο, που μοιάζει με μικρογραφία του Super Puma, φιλοδοξεί να γίνει το εθνικό ελικόπτερο της χώρας έχοντας ήδη αρχίσει να παραδίδεται στις Ένοπλες Δυνάμεις της Κορέας σε εκδόσεις Γενικής Χρήσης και Ανθυποβρυχιακού Πολέμου. Το 2019 παρουσιάστηκε στην Διεθνή Έκθεση MADEX πρόπλασμα της εξοπλισμένης έκδοσης με πυλώνες μεταφοράς πυραύλων, ρουκετών και πυροβόλων αλλά η απόδοση του ελικοπτέρου δεν φαίνεται να εντυπωσίασε το κορεατικό επιτελείο.

Το “ελικόπτερο αμφίβιας κρούσης” όπως το προτείνει η ΚΑΙ για το πρόγραμμα των πεζοναυτών της χώρας. Βασίζεται στη ναυτική έκδοση του Surion, το Marineon που εξοπλίζει πλέον το Σώμα πεζοναυτών σε αποστολές μεταφοράς και γενικής χρήσης. Είναι εξοπλισμένο με συσκευές παρατήρησης/σκόπευσης, ατρακτίδια ρουκετών, πυραύλους και συστήματα αυτοπροστασίας (φωτογραφία: KAI)

Η κορεατική βιομηχανία προσπαθεί να κερδίσει χρόνο αλλά το υπουργείο Αμύνης δεν φαίνεται διατεθειμένο να αναβάλει τον διαγωνισμό για άλλα δύο με τρία τουλάχιστον χρόνια που απαιτούνται για την ανάπτυξή του. Έτσι, το Surion (η ναυτική έκδοσή του αποκαλείται Marineon) αναμένεται να χάσει απέναντι στα AH-1Z Viper της Bell και AH-64E Apache Guardian της Boeing με την τελική απόφαση να βγαίνει στους επόμενους μήνες.

Πηγή

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com