Τι ξέρουμε για την αμερικανική FREMM

0
17

Μοιραστείτε το άρθρο

Το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ επέλεξε τη Fincantieri και τη FREMM για τη μελλοντική φρεγάτα του Αμερικανικού Ναυτικού, αλλά όπως συμβαίνει με τις περισσότερες καινούργιες πλατφόρμες, θα περάσει αρκετός καιρός πριν το πρώτο πλοίο εισέλθει σε υπηρεσία.

Όπως σημειώθηκε σε προηγούμενη αναφορά μας, η ανακοίνωση έγινε στις 30 Απριλίου και αρχικά περιλαμβάνει την κατασκευή 10 φρεγατών στα ναυπηγεία Marinette Marine. Το Αμερικανικό Ναυτικό επιθυμεί την απόκτηση τουλάχιστον 20 πλοίων, αλλά είναι άγνωστο αν τα επόμενα πλοία θα ναυπηγηθούν από την ίδια εταιρεία ή κάποια άλλη. Σύμφωνα με το «Defense News», μέχρι τώρα γνωρίζουμε:

Το πρώτο πλοίο θα κοστίσει $1,281 δις. Το κόστος περιλαμβάνει τη σχεδίαση και τις αναγκαίες εργασίες για το στήσιμο της γραμμής παραγωγής. Το πακέτο περιέχει επίσης όλο τον εξοπλισμό, όπως μια έκδοση του ραντάρ AN/SPY-6 και το σύστημα μάχης Aegis. Από το $1,281 δις, τα $795 εκατ. θα καταλήξουν στο ναυπηγείο.

Ιταλική θα είναι η φρεγάτα FFG(X) του Αμερικανικού Ναυτικού

Η τιμή των επόμενων πλοίων θα είναι χαμηλότερη. Το Αμερικανικό Ναυτικό πιστεύει ότι τα $800 εκατ. ανά πλοίο είναι εφικτός στόχος, με ταβάνι τα $950 εκατομμύρια. Υπάρχουν όμως και πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μέσο κόστος $781 εκατ., αν και τα 20 πλοία ναυπηγηθούν.

Η κατασκευή του πρώτου πλοίου σχεδιάζεται να αρχίσει πριν τον Απρίλιο του 2022. Έτσι, το πρώτο πλοίο θα είναι σε θέση να παραδοθεί το 2026 και το Αμερικανικό Ναυτικό οφείλει να το καταστήσει επιχειρησιακό μέχρι το 2030 και πλήρως επιχειρησιακό μέχρι το 2032. Η ναυπήγηση της δέκατης αμερικανικής FREMM θα ολοκληρωθεί το 2035 το αργότερο.

Tο USN αποκτά ιταλικές FREMM σαν FFG(X), ποιες οι πιθανότητες να δούμε μια ελληνική FFG(X) HEL;

Για να μην επαναληφθούν προβλήματα του παρελθόντος, αυτή την φορά επιλέχθηκε μια δοκιμασμένη σχεδίαση πλοίου, στο οποίο θα ενσωματωθούν συστήματα που αναπτύσσονται για άλλα προγράμματα, π.χ. για τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke, όπως το σύστημα μάχης Aegis και μια έκδοση του ραντάρ AN/SPY-6. Όλα αυτά έχουν σκοπό να μειωθεί το ρίσκο. Τέλος, υπάρχει φροντίδα για ευκολότερες αναβαθμίσεις χωρίς εκτεταμένες παρεμβάσεις, ενώ η επαύξηση της ηλεκτρικής ισχύος έχει προβλεφτεί από την αρχή. Χάρη σε αυτές τις κινήσεις θεωρείται πως το Αμερικανικό Ναυτικό κέρδισε έξι χρόνια σε συγκριτικά με άλλα παρόμοια προγράμματα.

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com