Φονικός συνδυασμός: Β-52 «bomb truck» με «έξυπνες» LGB

0
39

Μοιραστείτε το άρθρο

Για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία, βομβαρδιστικό B-52H προέβη σε άφεση κατευθυνόμενων βομβών λέιζερ από τον περιστροφικό φορέα ανάρτησης οπλισμού στο εσωτερικό του κατά την διάρκεια επιχειρησιακής δοκιμής που πραγματοποίησε η 49η Μοίρα Δοκιμών και Αξιολόγησης της USAF. Κανονικά τα πυρομαχικά LBG (Laser-Guided Bomb Units) ρίπτονταν από την εσωτερική αποθήκη οπλισμού (cluster bomb rack system) όμως η συγκεκριμένη μέθοδος θεωρήθηκε επισφαλής και εγκαταλείφθηκε.

Τώρα τα πράγματα αλλάζουν. Η δοκιμή της 28ης Αυγούστου ήταν σημαντική διότι παρόλο που το Β-52 μπορεί να φέρει κατευθυνόμενες βόμβες λέιζερ σε πτερυγικούς φορείς, τα εξωτερικά φορτία είναι επιρρεπή σε παγοποίηση και άλλα προβλήματα που συνδέονται με τον καιρό, επισημαίνει ο Διοικητής του 49th Test and Evaluation Squadron, Αντισμήναρχος Τζόζεφ Λιτλ.

Ειδικά η κεφαλή καθοδήγησης δύναται να επηρεασθεί από τα στοιχεία της φύσης σε βαθμό ώστε να περιορίζεται η αποτελεσματικότητα του όπλου. Ο νέος εσωτερικός φορέας ανάρτησης οπλισμού CRL (Conventional Rotary Launcher) με το οποίο εφοδιάσθηκε ο στόλος των Β-52 πριν από δύο χρόνια, παρέχει μια εναλλακτική που θα επιτρέψει και πάλι την άφεση LGB από τα βομβαρδιστικά του τύπου.

Μεταφερόμενες εσωτερικώς, οι «έξυπνες» βόμβες παραμένουν προστατευμένες από τις καιρικές συνθήκες διατηρώντας την αποτελεσματικότητά τους –και αυξάνοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες του BUFF που θα φέρει έναν ακόμη τύπο όπλου πάνω από το πεδίο της μάχης και μεγαλύτερη ποικιλία συμβατικών οπλικών φορτίων. Σημειωτέον ότι ο CRL δεν σχεδιάστηκε για βόμβες βαρύτητας όπως οι κατευθυνόμενες βόμβες λέιζερ, όμως αυτό κατέστη δυνατό χάρη στις πρόσφατες αναβαθμίσεις λογισμικού του συστήματος.

Η επιχειρησιακή δοκιμή ήταν προϊόν ομαδικής δουλειάς από το προσωπικό του 49th TES και τους Εφέδρους Αεροπόρους του 307th Aircraft Maintenance Squadron που τροποποίησαν τον φορέα για την ανάρτηση των LGB. Σύμφωνα με τον Αντισμήναρχο Λιτλ, η εμπειρία των οπλουργών του 307th AMXS τους καθιστά πρωτοπόρους, δίνοντας στο προσωπικό που υποστηρίζει τα εμβληματικά αυτά βομβαρδιστικά πολύτιμα στοιχεία για κάθε περίπτωση.

Υπενθυμίζεται ότι τα Β-52Η της 69ης Μοίρας Βομβαρδισμού ήταν τα πρώτα που άρχισαν να εφοδιάζονται τον Νοέμβριο του 2017 με τον βελτιωμένο φορέα CRL στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης της αποθήκης οπλισμού (1760 Internal Weapons Bay Upgrade) αποκτώντας δυνατότητα μεταφοράς οκτώ επιπλέον «έξυπνων» όπλων εσωτερικώς. Στην πράξη, αυτό σημαίνει 66% αύξηση του πολεμικού φορτίου σε επιχειρησιακές αποστολές.

Άθελά τους, οι τζιχαντιστές βοήθησαν στην «πιστοποίησή» του: Ως 69η Εκστρατευτική Μοίρα Βομβαρδισμού (69th Εxpeditionary Bomb Squadron) η μονάδα πέταξε με τον νέο φορέα περισσότερες από 1.850 πολεμικές αποστολές από την βάση Al Udeid στο Κατάρ, πλήττοντας στόχους του ISIS στο Ιράκ, στην Συρία και στο Αφγανιστάν με σχεδόν 12.000 βόμβες.

Ήδη η Διοίκηση Αεροπορικού Υλικού (Air Force Materiel Command) αναζητά έναν νέο εξωτερικό φορέα ανάρτησης οπλισμού που θα τετραπλασιάσει το βάρος των όπλων τα οποία θα μεταφέρονται κάτω από τις πτέρυγες του ΒUFF από 10.000 σε 40.000 λίβρες –συμπεριλαμβανομένου και του τρομερού GBU-43/B MOAB (Massive Ordnance Air Burst). Σε συνδυασμό με τις εσωτερικώς μεταφερόμενες LGB, JDAM, JASSM και άλλα πυρομαχικά ακριβείας, κάποιοι καλά θα κάνουν να αρχίσουν από τώρα να… σκάβουν.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com