100% αντισταθμιστικά – μέχρι και για… ρολόγια – ζητά η Ελβετία για το νέο της μαχητικό

0
32

Μοιραστείτε το άρθρο

Οι όροι και προϋποθέσεις για την προμήθεια νέων μαχητικών αεροσκαφών θα συζητηθούν στο Κοινοβούλιο της Ελβετίας αυτό το φθινόπωρο, αλλά η Επιτροπή Πολιτικής για την Ασφάλεια του Συμβουλίου Εξωτερικών δεν επιθυμεί να υποβαθμίσει τις απαιτήσεις για αντισταθμιστικά ωφέλη, σύμφωνα με το swissinfo.

Εν τω μεταξύ οι Ελβετοί τελικά δεν θα πάνε στις κάλπες για να επιλέξουν τύπο μαχητικού αεροσκάφους για την Αεροπορία τους, αλλά μόνο για επί της αρχής για το αν θα γίνει η αγορά ή όχι. Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο θα αποφασίσει για το μαχητικό αεροσκάφος μετά τη λαϊκή ψηφοφορία, η οποία θα διεξαχθεί το Σεπτέμβριο ή το Νοέμβριο του 2020

Επιπλέον, η Επιτροπή υποστηρίζει το οικονομικό ύψος της προμήθειας, ένα μέγιστο κονδύλιο των έξι δισεκατομμυρίων φράγκων. Ωστόσο, με 8 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 2 αποχές, διαφέρει από τις προτάσεις του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου για τα αντισταθμιστικά ωφέλη.

Συγκεκριμένα, οι ξένες εταιρείες που έχουν λάβει αιτήσεις υποβολής προσφορών για πώληση μαχητικών αεροσκαφών θα πρέπει να αποζημιώσουν σε αντισταθμιστικά ωφέλη το 100% της αξίας της σύμβασης μέσω της παροχής έργου στην Ελβετία. Η κυβέρνηση αρχικά είχε προβλέψει αντισταθμιστικά ωφέλη αξίας 60% της σύμβασης, εκ των οποίων το 20% σχετίζεται άμεσα με το πρόγραμμα και το 40% έμμεσα στον τομέα της τεχνολογικής και βιομηχανικής βάσης που σχετίζεται με την ασφάλεια.

Η επιτροπή ζητάει τώρα να προστεθεί ένα ακόμα 40% για έντεκα επιπλέον τεχνολογικούς τομείς. Αυτές περιλαμβάνουν τη βιομηχανία μηχανημάτων, τη μεταλλουργία, την ηλεκτρονική, την οπτική, την ωρολογοποιία (?!!), την κατασκευή οχημάτων και αυτοκινηταμαξών, προϊόντα από καουτσούκ και πλαστικά, τη χημική βιομηχανία, την αεροδιαστημική και διάστημα, την πληροφορική και τη συνεργασία με πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα.

Με 10 ψήφους υπέρ έναντι 2 κατά και 1 αποχή, η Επιτροπή επιθυμεί επιπλέον να συμπεριλάβει την κατανομή των αντισταθμιστικών ωφελημάτων στις περιφέρειες της χώρας. Αυτά θα μοιραζόταν κατά 65% στη γερμανόφωνη Ελβετία, 30% στη γαλλόφωνη Ελβετία και 5% στο Ticino. Αυτός ο συμβιβασμός όμως είναι πιο πιθανό να τεθεί σε δημοψήφισμα.

Η παράδοση των νέων μαχητικών αεροπλάνων θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2030. Αρχικά είχε επιλεγεί το σουηδικό Gripen, αλλά η αγορά του απορρίφθηκε το 2014, μετά τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Αντίθετα, η προμήθεια των υπαρχόντων F/A-18 κατέστη δυνατή μετά την αποτυχία της αντίστοιχης λαϊκής πρωτοβουλίας που αντιτίθετο στην αγορά αυτή το 1993.

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com