M1117 σε ρόλο ΤΟΜΑ δίπλα στα Leopard 2HEL/A4, θα μπορούσε να είναι μια αποδεκτή επιλογή;

0
8

M1117 Guardian

Μοιραστείτε το άρθρο

Αν και όπως γράψαμε πολύ πρόσφατα, ο Ελληνικός Στρατός συνεχίζει να “επιμένει” στην υπό όρους παραχώρηση μεταχειρισμένων M2A2/A2ODS Bradley από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού, εντούτοις είναι προφανές πως θα πρέπει να εξεταστούν κι άλλες “λύσεις”. Τώρα, μπορεί κάποιοι να δυσανασχετήσουν με τις “λύσεις”, αλλά σε καμία περίπτωση το Μ113Α2 δεν είναι “λύση”. Και αυτή τη στιγμή, η αιχμή του δόρατος των τεθωρακισμένων μας, θα πολεμήσουν χωρίς ΤΟΜΑ και με τα τελείως ακατάλληλα Μ113 στο πλάι τους. Συνεπώς, “το μη χείρον βέλτιστον”.

Μετατροπή Hummer σε ΤΟΜΑ; Γιατί όχι;

Είναι γνωστό πως ο ΕΣ προτιμά να πάρει ΤΟΜΑ τύπου M2A2 Bradley από τα αμερικανικά αποθέματα, και έχει ζητήσει ποσότητες και τιμή (Price & Availability). Βέβαια η τιμή είναι σχετική, καθώς δεν είναι δυνατόν να πληρωθούν από τον ΕΣ πολλά χρήματα, ή καλύτερα, μπορούν να πληρωθούν ελάχιστα χρήματα.

Βέβαια θυμίζουμε πως οι ΗΠΑ έχουν προσφέρει ποσό ύψους 25 εκ. ευρώ για να απαλλαγεί ο ΕΣ από το σοβιετικής κατασκευής και ρωσικής υποστήριξης υλικό του.

Η Ελλάδα θέλει την αμερικανική επιδότηση για ΤΟΜΑ Bradley ή θωρακισμένα οχήματα M1117 Guardian

Βέβαια, είναι πολύ δύσκολο 300 οχήματα Μ2Α2 Bradley να κοστίσουν μόνο 25 εκατομμύρια δολάρια, αλλά πρέπει να σκεφτούμε πόσο τελικά κόστισαν τα 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, μαζί με πολύ μεγάλες ποσότητες ανταλλακτικών. Συνεπώς, ο ΕΣ δεν κάνει κινήσεις στην τύχη, και στο ΓΕΣ γνωρίζουμε μάλλον πολύ καλά τι κάνουν. Όμως, καθώς πολλές φορές έχουμε δει να παίζεται το ίδιο “έργο”, ας είμαστε προετοιμασμένοι για τα … χειρότερα.

Στην τελική ευθεία για την αποδοχή 1200 M1117 ASV Guardians για τον Ελληνικό Στρατό!

Πρέπει να πούμε πως η παραχώρηση των Μ1117 Guardian έχει προχωρήσει αρκετά, και σύντομα θα περάσει και από το Αμερικανικό Κονγκρέσο. Θεωρούμε πως ο ΕΣ αυτή τη στιγμή κάνει ότι είναι απαραίτητο, προκειμένου τα οχήματα να φτάσουν εδώ όσο το δυνατόν πιο “πλήρη”, και με τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Με τα οχήμερα αυτά πιστεύουμε πως θα υπάρξει μια αναγέννηση των μηχανοκίνητων δυνάμεων του ΕΣ.

Πιστεύουμε πως ο US Army δεν έχει κανένα λόγο να παραχωρήσει τα βομβιδοβόλα των 40 χιλιοστών, ενώ προφανώς, κατά την πάγια τακτική του θα αφαιρέσει ακόμη και ήσσονος σημασίας οπλισμό, όπως τα πολυβόλα των 7,62 χιλιοστών. Ότι και να πάρει στη διαπραγμάτευση το ΓΕΣ (βομβιδοβόλα, πολυβόλα, συσκευές επικοινωνίας), κέρδος θα είναι.

Απομακρύνεται η απόκτηση των 367 M2A0 Bradley για τον Ελληνικό Στρατό, σκέψεις για τα M1117 Guardian, κινούμαστε προς περισσότερα M113A3

Αυτή τη στιγμή όμως, το Μ1117, αν και όταν έρθει, θα είναι το πλέον προηγμένο θωρακισμένο τροχοφόρο όχημα του ΕΣ, ανώτερο ακόμη κι από το VBL (ναι, αυτό το θωρακισμένο που το αγοράζαμε σταδιακά και σε μικρές ποσότητες, μην και τυχόν κάνουν παραπάνω έκπτωση οι Γάλλοι). Πρέπει να σημειωθεί, πως μετά τα άρματα μάχης, θα είναι και το πιο καλά προστατευμένο όχημα του ΕΣ.

Τώρα, καθώς πενία τέχνας κατεργάζεται, δεν θα ήταν “απρόσμενο” να σκεφτεί ο ΕΣ το ενδεχόμενο το Μ1117 να αντικαταστήσουν τα ΤΟΜΠ Μ113Α2 που συνοδεύουν τα άρματα μάχης Leo2HEL/2A4. Θεωρούμε δεδομένο πως τα Μ1117 θα προωθηθούν σε μονάδες επιθετικής αναγνώρισης του ΕΣ στον Έβρο και τα Νησιά, και μάλιστα θα αντικαταστήσουν τα τελείως αθωράκιστα Mercedes 240/290D που χρησιμοποιούνται τελείως παράταιρα στον τομέα αυτό. Επίσης, είναι λογικό να αντικαταστήσουν και … άρματα μάχης που αυτή τη στιγμή εξοπλίζουν τις ΕΑΝ. Αναγνώριση με άρματα 50+ τόνων δεν μπορεί να γίνει έτσι “εύκολα”.

Το μεταχειρισμένο υλικό που ζητά ή θα ζητήσει ο Ε.Σ από τις ΗΠΑ, Bradley, επιπλέον Chinook, τροχαίο υλικό

Ο αριθμός όμως των Μ1117 είναι αρκετά μεγάλος, για να σκεφτεί ο ΕΣ πως μπορούν να έχουν κι άλλη χρήση. Αν υποθέσουμε πως θα δούμε Μ1117 στην 71η Αερομεταφερόμενη, σε Επιλαρχίες Αναγνωρίσεως, σε Ειδικούς Μηχανοκίνητους Λόχους της Εθνοφυλακής, σε Λόχους της Στρατονομίας, και πάλι, θα είναι παράξενο ένα τόσο καλά προστατευμένο όχημα, με μεγάλη ισχύ πυρός (σε σχέση με το Μ113 πάντα) να μην έχει μια θέση δίπλα στα Leo2HEL.

Το Kiowa ξαναπετά για την Ελλάδα μετά από μισό αιώνα ευδόκιμης υπηρεσίας στον Αμερικανικό Στρατό

To M1117 Guardian μπορεί αναμφίβολα να συνοδεύσει τα Leo2, καθώς έχει την απαιτούμενη μέγιστη ταχύτητα που απαιτείται. Αυτό σημαίνει πως πλέον τα Leo θα μπορούν να κάνουν τους ελιγμούς με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Επιπλέον, τα Μ1117 θα έχουν ανώτερη ισχύ πυρός από τα Μ113Α2, καθώς ο συνδυασμός βομβιδοβόλου 40 χιλιοστών, πολυβόλου 12,7 και 7,62 ιντσών είναι απείρως ανώτερη από το ελλειπώς προστατευμένο Μ2ΗΒ του Μ113.

Η Τουρκία αγοράζει Javelin – Θανάσιμος κίνδυνος για τα LEO2HEL

Βέβαια, από εδώ και πέρα έχουμε διάφορα “θέματα”. Καταρχάς το Μ113 είναι ερπυστριοφόρο, συνεπώς οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου είναι ανώτερες ενός τετράτροχου οχήματος 16 τόνων. Ας θυμηθούμε την περίπτωση με το 16τονο τουρκικό APC που κόλλησε στον Έβρο, και “γελάγαμε” όλοι με την καρδιά μας. Ειδικά στον Έβρο, θα υπάρξουν διάφορα σημεία που η κίνηση τροχοφόρων οχημάτων 4Χ4 θα είναι προβληματική. Ίσως οχήματα με περισσότερους τροχούς να είχαν καλύτερες δυνατότητες.

Ο Ελληνικός Στρατός επιμένει για μεταχειρισμένα Μ2Α2 Bradley ζητώντας , ποιος είναι ο λόγος της προτίμησης αυτής;

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τα Μ1117 θα υστερούν στον τομέα σε σχέση με τα Μ113Α2, απλά ο ΕΣ θα πρέπει να βάλει κάποιους περιορισμούς στην κίνησή τους εκτός δρόμου. Το όχημα πάντως, θεωρείται πως έχει εξαιρετικές ικανότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Σε άσφαλτο με την ευκαιρία να πούμε πως είναι από τα πλέον γρήγορα και … ξεκούραστα, χάρη στην ανεξάρτητη ανάρτησή του.

Εκεί που υπάρχει σοβαρό θέμα, είναι στον τομέα της μεταφερόμενης ομάδας πεζικού. Το Μ1117 έχει θέση μόνο για επιπλέον μόνο δυο πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες, ενώ θεωρείται πως μπορεί να φέρει, υπό πίεση 3 ή 4, τουλάχιστον στην έκδοση ASV. Πρέπει να σημειώσουμε πως το ίδιο όχημα, χωρίς τον πύργο, χρησιμοποιείται σαν APC με δυνατότητα μεταφοράς 10 εξοπλισμένων στρατιωτών.

Ασχολούμαστε με νέο ΤΟΜΑ και Leo2A4, ο βασικός κορμός όμως των ΤΘ είναι τα Leopard 1A5. Μήπως αυτή είναι η “Αχίλλειος πτέρνα” των τεθωρακισμένων μας;

Συγκριτικά, το Μ113Α2 μπορεί να μεταφέρει 8 στρατιώτες (ή και 10, αλλά όχι πλήρως εξοπλισμένους), αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να συγκριθεί με το Μ1117 σε κινητικότητα, ταχύτητα, ισχύ πυρός αλλά και το σημαντικότερο, προστασία επιβαινόντων. Θα πρέπει ο ΕΣ να αξιολογήσει την δύναμη πυρός ενός Μ113Α2 με ένα Μ2ΗΒ, και 7-8 G3A3/4 (συν πλην ένα Μ249), με ένα Μ1117 με ένα Μ2ΗΒ, ένα βομβιδοβόλο 40 χιλιοστών, ένα πολυβόλο Μ249, συν δυο ή τρεις στρατιώτες με 2 G3 (συν πλην πάλι ένα πολυβόλο Μ249).

To σημαντικότερο όμως είναι πως τα Μ1117 είναι κατά πολύ νεότερα και πιο σύγχρονα, κι αξίζουν την όποια επένδυση σε αυτά. Η προστασία που μπορούν να παρέχουν στο μεταφερόμενο προσωπικό είναι κορυφαία, ενώ η ταχύτητά τους αυξάνει ακόμη περισσότερο την επιβιωσιμότητα.

ΑΠΟΨΗ: Τι πήραμε από την Αμυντική Συμφωνία με τις ΗΠΑ; Ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, χωρίς παραπληροφόρηση

Έτσι, στο μέλλον μπορεί ένας αριθμός Μ1117 να εκσυγχρονιστεί με κάποιον μη επανδρωμένο πύργο, ένα Remote Weapon Station με πυροβόλο των 20 ως 30 χιλιοστών, κάτι που θα αύξανε το χώρο στο εσωτερικό. Έτσι θα μπορούσαν να μεταφερθούν περισσότεροι πλήρως εξοπλισμένοι στρατιώτες.

Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά δεν προχωρήσει η υπόθεση των M2A2 Bradley, η λύση της χρήσης των Μ1117 ΚΑΙ σαν ΤΟΜΑ ίσως να είναι μονόδρομος για τον ΕΣ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com